vineri, 1 mai 2009

Renault e de cacat

Saptamana asta a trebuit sa merg cu masina in service sa-mi schimb suportul motor, filtrul de ulei, filtrul de polen, filtrul de benzina si inca cateva mici chestii.Initial am vrut sa merg la Renault la service dar dupa ce m-am consultat cu cativa m-am lasat pagubas.De ce?Pai unu la mana, constatarea e 150 de lei si doi la mana piesele si manopera sareau de 1000 de lei.Asa m-am hotarat sa iau eu piesele care trebuiesc si sa merg la un prieten mecanic.Zis si facut.Ajung la el, sar pe rampa si-mi zice ce piese-mi trebuiesc.Plec de la el si merg la un magazin de piese auto.Acolo, cu lista in mana i-am zis lu' ala ce ma doare.M-a intrebat ala de masina, de cat e s.a.m.d.Deci, la un Renault Megane 1 1.6 16 v pentru o singura piesa sunt o multime de alternative.Futu-i mi-am zis.A trebuit sa le studiez vreo juma de ora pana sa-mi dau seama daca sunt bune si se potrivesc la mine.Dupa ce le-am luat m-am intors din nou la mecanic.Si...surprize surprize.Filtrul de polen era prea mare si suportul motor nu era bun.Pai sa nu-ti bagi pula-n ei Renault cu piesele lor?A trebuit sa ma intorc la magazin sa le schimb.Le-a gasit pana la urma, dar nu la piese Renault Megane 1.6; nu; le-a gasit la Renault Megane 1.8.Pai sa nu le faci scandal?
Si inca o chestie.Cand mergeti la un service autorizat sa stati neaparat pe langa mecanici.Ca unii s-ar putea sa va traga teapa, adica sa va spuna ca a schimbat aia dar de fapt nu.Am patit-o.
Oricum, eu la ei in service nu mai calc.Mai bine cumpar eu piesele si mi le monteaza cineva.E mai simplu si mai ieftin.Totul m-a costat vreo 700 de lei(cu tot cu manopera), pe cand la Renault ...ohoo.

2 comentarii:

victorblog spunea...

Aşa e la toţi. Bine, la dacia mea există un singur tip de piese. ;)
Loganiştii ştiu că nu trebuie să calci prin reprezentanţă decât dacă eşti în garanţie. Altfel cade greu la buzunar.
Pentru nimicurile astea nu-ţi trebuie decât un meseriaş. Adică merge şi un mecanic de dacie, atâta timp cât ştie ce a demontat şi unde le-a pus.

La VW e la fel, înumai că piesele sunt mai ieftine.
Ar fi bine dacă ai pune preturile individuale ale pieselor ca să vedem ce şi cum. Apoi le comparăm cu alte mărci...

ASPO spunea...

La ce atelier ai schimbat piesele? De ce a trebuit sa schimbi suportul motor? Ce i-ai facut?