luni, 21 iulie 2008

Nişte ţărani...

De două luni m-am apucat de şcoala de şoferi categoria C+E,adica pentru neştiutori dacă am categoria asta pot să conduc TIR-ul.Toate bune si frumoase pâna la alegerea instructorului.Mi-au dat de la secretariat un numar de telefon al instructorului pe care trebuia să il sun şi să incepem "distracţia".L-am sunat a doua zi cu emoţii si cu vocea tremurândă i-am spus cine sunt şi ce vreau.El avea o voce nemaipomenită, nemaiîntâlnită până acum de mine.Vorbea rar,încet mai pe scurt vorbea ca mine când sunt ameţit de neonul din bar.Şi ca tacâmul să fie complet era moldovean,adica m-a întrebat "şi tu şi catigorii vri sî faşi?".Şi ne-am dat întâlnire,nu mai ştiu in ce zi dar era oricum la ora 10.Ajunsesem atunci mai repede,pe la 9:45...eram ca la prima întâlnire,nerăbdator şi puţin puţin emoţionat şi speriat.În fine se face ora 10,10:10....10:30...incep să imi fac griji ce se întâmplă oare...dacă a păţit ceva...şi m-am hotărât să îl sun.Sună o dată,sună de doua ori,suna de trei ori....răspunde.
-Da vă rog,zise el.
-Bună ziua sunt Bularca,ştiţi aveam conducere de la 10...
-A da,păi aşteaptă-ma că vin imediat.
-Bine,îi spun,la revedere.
-La revedere.
Si a venit.Nu chiar imediat,venise pe la 12,dar nu asta era important ci important era ca venise.Ne-am intâlnit,ne-am strâns mâinile emoţionaţi amândoi mă mai întreaba o data ce vreau de la el,eu îi spun ce şi apoi el imi spune:
-Şti,azi nu mai putem face conducere deoarece e stricat camionul şi trebuie dusa o piesă la Sibiu pentru a fi reparată.
Atunci în mintea mea s-au auzit numai cuvintele..."pai bine futu-ţi morţii matii nu puteai să-mi spui la telefon...ma pui să te aştept in căldură 2 ore ca prostu?".Dar nu am curajul să îi spun asta.I-am spus doar "asta este...când ne mai putem vedea?".Şi ne-am dat alta întâlnire.La aceea nu am aşteptat mult...doar o jumătate de ora.Am condus şi eu ca un începator...mi-a plăcut nu pot spune că nu iar apoi ne-am dat incă o întâlnire...întâlnire la care am făcut cu un alt instructor că el era prea ocupat cu alte "treburi".Apoi a urmat o luna de pauza.Până săptămâna trecută când ne-am dat iară o intîlnire tot in acelaşi loc,tot de la 10.Am plecat de dimineaţa de acasă mahmur pot spune...mulţi km cu maşina nae şi să nu ţi se mai înfunde jigleru...şi ajung la locul cu pricina la ora stabilită.I-am văzut maşina,am văzut camionu şi mi-am zis "iupii azi scap repede" dar mă înşelam din nou.La 10:10 îl sun şi îi spun:
-Bună ziua eu sunt bla bla bla....
-A,da într-adevăr la 10 trebuia să ne întâlnim dar din păcate a trebuit sa plec la Sfântu Gheorghe dupa un autobuz.Aşteaptă-mă că vin imediat.După care închide.
Era să dau pe spate...noroc că stăteam pe o banca.În cele doua ore cât l-am aşteptat cred că toate înjurăturile pe care le ştiu i-au fost adresate de vreo 2 ori.În fine...îl văd,vine...se dă jos din autobuz şi se îndreapta cu paşi domoli spre mine.Imi spune cât de rău îi pare că a întârziat şi pleacă lăsându-mă cu ochii în soare.Se întoarce dupa zece minute şi îmi spune că nu găseşte cheile de la camion.În momentul ăla 10 ani de închisoare mi se păreau puţin...dar mă calmez repede.Pleacă din nou...merge să mănânce.Termină de savurat masa şi vine din nou la mine.Îmi spune că azi nu mai fac cu el şi să stau să îl aştept pe colegul lui care "trebuie să apară",imi zice la revedre şi pleacă în treaba lui lăsându-mă pe mine din nou cu ochii în soare.Şi stau dupa "domnu' bogdan" să apară să ne apucăm de treabă.Apare şi el pe la 12:40.Îi spun şi lui care e treaba şi el îmi spune plin de greţuri "acum nu pot...la 14 vin să facem conducere" şi pleacă şi el lăsându-mă cu ochii-n soare.În momentul acela mi-am băgat ceva şi am plecat acasă.Nici nu le-am spus că voi pleca...să vadă şi ei ce frumos e să stai ca un prost dupa altul.Oricum mai trebuie să fac conducere şi din păcate tot cu el dar dacă mai întârzie s-ar putea să fie ultima dată...îi dau papucii.

Niciun comentariu: